УДК 338.262
К. А. Дєєва
розробка
стратегії розвитку підприємства
Вступ: Необхідність розвитку підприємства
для досягнення стабільного й довгострокового існування в сучасних умовах не
викликає сумнівів. З огляду на довгострокові цілі, такий розвиток має бути
стратегічним, отже актуальним постає питання розробки стратегії розвитку
підприємства, що потребує відповідного інструментарію. Мета: Формування інструментарію розробки стратегії розвитку
підприємства. Методи: Експертних
оцінок та метод сценарного аналізу. Теоретичним підґрунтям розроблених
інструментів є ситуаційний підхід. Результати:
Запропоновано сукупність інструментів, які дозволяють сформувати стратегію
розвитку підприємства. Така стратегія складається з 7 не пов’язаних між собою
елементів, зміст яких визначається станом підприємства та умовами зовнішнього
середовища. Висновки: Сформовано інструментарій розробки стратегії
розвитку підприємства.
Ключові
слова: розробка, елементи,
аргументи, інгібітори. стратегія розвитку підприємства.
Е. А. Деева
разработка
стратегии развития предприятия
Введение: необходимость развития предприятия
для достижения стабильного и долгосрочного существования предприятия на рынке в
современных условиях не вызывает сомнений. Такое развитие должно быть
стратегическим, таким образом, актуализируется вопрос разработки стратегии
развития предприятия, требующий соответствующего инструментария. Цель:
Формирование инструментария разработки стратегии развития предприятия. Методы: Экспертных оценок и сценарного
анализа. Теоретическим
основанием разработанных инструментов является системный подход. Результаты:
Предложено совокупность инструментов, которые позволяют сформировать стратегию
развития предприятия. Такая стратегия состоит из 7 несвязанных между собой
элементов, содержание которых определяется состоянием предприятия и условиями
внешней среды. Выводы: Сформирован инструментарий разработки стратегии
развития предприятия.
Ключевые слова: разработка, элементы, аргументы, ингибиторы,
стратегия развития предприятия.
K. Deeva
enterprise development strategy
Background: The necessity of an enterprise development for a
sustainable and long-term existence in the market today is indisputable. Enterprise development
should be strategic, hence the pressing issue of enterprise development
strategy, which requires appropriate tools. Aims and Objectives: Development of tools for designing enterprise
development strategy. Methods:
Expert assessments and scenario analysis. Theoretical basis for the tools
developed is system approach. Results: A set of tools which allows for the enterprise development
strategy has been proposed. The strategy consists of seven unrelated elements,
the content of which is determined by the state of the business and
environmental conditions. Conclusions: The tools for designing the enterprise development strategy have
been developed.
Keywords: design, elements, arguments, inhibitors, the
development strategy of the enterprise.
Інформація про авторів:
Література
1. Treacy M. The Discipline of Market Leaders:
Choose Your Customers, Narrow Your Focus, Dominate Your Market / Michael
Treacy, Fred Wiersema. — Basic Books; Expanded edition, 1997. — 224 p.
2. Boyett J. H. The Guru Guide to
Entrepreneurship: A Concise Guide to the Best Ideas from the World's Top
Entrepreneurs / Joseph H. Boyett, Jimmie T. Boyett. — NY: Wiley, 2000. — 400 p.
3. Mintzberg H. Strategy Safari: A Guided Tour
Through The Wilds of Strategic Management / Henry Mintzberg, Joseph Lampel and
Bruce Ahlstrand. — NY: Free Press, 2005. — 416 p.
4. Погорелов Ю. С. Природа, рушійні сили та
способи розвитку підприємства : [монографія] / Юрій Сергійович Погорелов. —
Харків: АдвАТМ, 2010. — 352 с.
5. Максимова Т. С. Регіональний розвиток
(аналіз і прогнозування): [монографія] / Т. С. Максимова. — Луганськ: СНУ ім.
В. Даля, 2003. — 304 с.
6. Цопа Н. В. Управление развитием промышленных
предприятий: методология, модели, методы : [монография] / Н. В. Цопа. —
Симферополь: ИТ "Ариал", 2010. — 320 с.
7. Раєвнєва О. В. Управління розвитком
підприємства: методологія, механізми, моделі : [монографія] / О. В. Раєвнєва. —
Харків: ВД "ІНЖЕК", 2006. — 496 с.
8. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И.
Ансофф. — СПб.: Питер Ком, 1999. — 414 с.
9. Сурмин Ю. П. Теория систем и системный
аналіз : учеб. пособ. — К.: МАУП, 2003. — 217 с.
10. Kaufman J. The Personal MBA: Master the Art of
Business / Josh Kaufman Kaufman. — Portfolio Trade; Reprint edition, 2012. —
464 p.
11. Дєєва К. А. Ресурси стратегії розвитку підприємства:
поняття та склад / К. А. Дєєва // Вісник Східноукраїнського національного
університету ім. В. Даля. — 2012. — № 11 (182) Ч.1. — С. 118-124.
|